Pražská progresivní jazzová dechovka CAO pustila k řídítkům Argentinského skladatele Guillerma Kleina. Bylo to neobyčejně zajímavé setkání, lichotky jdou k půjčenému i zapůjčiteli.

Kdybych se dozvěděl, že někdo zaranžoval Musorgského Kartinky, dal bych si ruku na čelo a řekl si: proč? Když jsem se ale dozvěděl, že Kartinky zaranžoval Jan Jirucha pro bigband Concept Art Orchestra, vzal jsem kabát a běžel do Jazz Docku.

Jazzrockoví dinosauři jsou zpět. Tak aspoň sami na sebe lákají publikum členové kapely Jazz Q do sklepního klubu v centru Prahy. Žádné fosílie, spíš dinopark, kde na Vás opravdu dýchne legenda normalizační jazzové fúze.

Má-li nějaké komorní obsazení tradičních nástrojů šanci stát se moderním ekvivalentem smyčcového kvarteta, sázím na čtyři saxofony. Bohemia Saxophone Quartet již dlouhá léta dokazuje něco neskutečného: že současná vážná hudba se dá poslouchat. Tentokrát to přijeli ukázat do továrny.

Předvečer předvečera narození spasitele je ideální příležitost pro pořádnou nálož současného jazzu, obzvlášť pokud jde o neděli, kdy je těmto tendencím v Jazz Docku přáno, advent neadvent. Kytarista, kterého známe spíše jako toho, co stojí vzadu či stranou, tady stojí vpředu a jeho kytara je středem.

Smetanova symfonie se prakticky nehraje. Dokonce se tak trochu zamlčuje, že zakladatel české národní hudby vůbec nějakou symfonii napsal. Použil v ní totiž rakouskou císařskou hymnu. Dramaturgickou odvahu Kladenského symfonického orchestru byste chtěli mít. V roce oslav stého výročí založení republiky zařadit něco takového je jako dát si místo...