Nedělní večery v jazzovém přístavišti patří velmi často progresivnímu jazzu a této tradici bylo učiněno zadost i tentokrát, protože mladé moravské uskupení, které přijelo do pražského Jazz Docku pokřtít své debutové album, má ty nejmodernější ambice i zvuk.

Co ještě si ti čeští velkokapelní jazzmani budou chtít vyzkoušet? Oratorium? Balet? Cyklus symfonických básní? Klavírní koncert si v každém případě už můžete odškrtnout. A poslechněte si ho.

Pražská progresivní jazzová dechovka CAO pustila k řídítkům Argentinského skladatele Guillerma Kleina. Bylo to neobyčejně zajímavé setkání, lichotky jdou k půjčenému i zapůjčiteli.

Kdybych se dozvěděl, že někdo zaranžoval Musorgského Kartinky, dal bych si ruku na čelo a řekl si: proč? Když jsem se ale dozvěděl, že Kartinky zaranžoval Jan Jirucha pro bigband Concept Art Orchestra, vzal jsem kabát a běžel do Jazz Docku.

Jazzrockoví dinosauři jsou zpět. Tak aspoň sami na sebe lákají publikum členové kapely Jazz Q do sklepního klubu v centru Prahy. Žádné fosílie, spíš dinopark, kde na Vás opravdu dýchne legenda normalizační jazzové fúze.

Má-li nějaké komorní obsazení tradičních nástrojů šanci stát se moderním ekvivalentem smyčcového kvarteta, sázím na čtyři saxofony. Bohemia Saxophone Quartet již dlouhá léta dokazuje něco neskutečného: že současná vážná hudba se dá poslouchat. Tentokrát to přijeli ukázat do továrny.